سیستم مدیریت کیفیت زیست محیطی

14001

گواهینامه ایزو 14001

سیستم مدیریت محیط زیست (EMS) ایزو 14001 یک چارچوب سیستماتیک برای مدیریت اثرات زیست محیطی فوری و طولانی مدت محصولات ، خدمات و فرآیندهای یک سازمان است. سازمان شما با اخذ گواهینامه ایزو 14001 می تواند به ذینفعان اطمینان دهد که سیستم مدیریت محیط زیست شما مطابق با استانداردهای زیست محیطی خاص بین المللی است و مطمئنا جهت پیاده سازی و اخذ این استاندارد، سازمان شما نیاز به یک گروه مشاور عالی دارد.

مراحل صدور گواهینامه ایزو 14001

در مورد استاندارد ایزو 14001 اطلاعات کسب کنید

یک بررسی اولیه محیطی از ایزو 14001 انجام دهید

پروژه پیاده سازی ایزو 14001  خود را برنامه ریزی کنید

پرسنل سازمان خود را برای ایزو 14001 آموزش دهید

سیستم مدیریت محیط زیست ایزو 14001 خود را مستند سازی نمایید

سیستم مدیریت محیط زیست خود را پیاده سازی نمایید

سیستم مدیریت محیط زیست خود را ممیزی کنید

عدم انطباق ها را ثبت ودر مورد انها اقدام اصلاحی انجام دهید

14001

اثرات گواهینامه ایزو 14001

با اخذ گواهینامه ISO 14001 می توانید به ذینفعان ، مشتریان و کارمندان خود ثابت کنید که از تعهدات زیست محیطی خود آگاه و به دنبال کاهش تأثیرات زیست محیطی خود هستید. بسیار مهم است که خطرات مرتبط با محیط زیست را شناسایی کنید زیرا چالش های مهمی را برای مشاغل ایجاد می کند.

داشتن گواهینامه ایزو 14001 به مشتریان بالقوه اطمینان می دهد که شما در راستای  به حداقل رساندن تأثیر سازمان خود بر محیط زیست اگاه هستید و نسبت به ان فعالیت دارید.

هر شرکتی بزرگ و کوچک (صنعتی ، تولیدی ، خدماتی یا تجاری) دارای تأثیراتی بر محیط زیست است و بنابراین می تواند از گواهینامه ایزو14001  بهره مند شود.

مزایای صدور گواهینامه ISO 14001

ایزو 14001یک استاندارد توافق شده بین المللی است که الزامات یک سیستم مدیریت زیست محیطی را تعیین  می کند. این کمک می کند تا سازمان ها با استفاده از کارآمدتر منابع و کاهش ضایعات ، به دست آوردن مزیت رقابتی و اعتماد ذینفعان ، عملکرد محیطی خود را بهبود بخشند.

اهمیت گواهینامه ایزو 14001

مراقبت از محیط زیست و جلوگیری از تأثیر منفی شرکت های ما بر محیط زیست ، از مهمترین چالش های امروز تجارتها است. یکی از بزرگترین مزایای اجرای EMS ، شناختی است که در بین آن دسته از مشاغل وجود دارد که به اندازه کافی برای کاهش ردپای محیط زیست خود اهمیت می دهند. این می تواند روابط بهتری با مشتریان ، عموم و جامعه برای شرکت شما به ارمغان بیاورد .

مزایای گواهینامه ایزو 14001

صرفه جویی در هزینه در زباله ، بازیافت و مصرف

یک مزیت رقابتی در هنگام مناقصه های کاری

مدیریت خطرات زیست محیطی

رعایت مقررات زیست محیطی در کشور

متعهد بودن نسبت به بهبود محیط زیست

اینده نگر بودن سازمان

با عث کاهش هزینه های پوشش بیمه

استاندارد ایزو 14001

افزایش دانش کارکنان نسبت به محیط زیست و الزامات ایزو 14001

نشان دادن اینکه سازمان ها در مورد تأثیری که بر محیط زیست خود می گذارند فکر می کنند و سیستم هایی را نصب می کنند که نه تنها به محیط زیست اسیب نمی زند بلکه باعث کاهش هزینه ها و بهبود کارآیی در سازمان می شوند ، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نتیجه گیری

ایزو 14001 یک استاندارد بین المللی است. صدور گواهینامه معتبر به این استاندارد ، موضع متعهدانه ای را در مورد مدیریت محیط زیست نسبت به ذینفعان نشان می دهد.

علاوه بر این ، هنگامی که یک سازمان به درستی یک سیستم مدیریت زیست محیطی را پیاده سازی کرده است ، انطباق با محیط زیست را تضمین می کند ، عملکرد محیطی را بهبود می بخشد و یک رویکرد منظم و استراتژیک برای مسائل زیست محیطی ارائه می دهد.

گروه مهندسی مشاوره مدیرفا با توانایی پیاده سازی تمامی استاندارهای ملی و بین المللی جهت اخذ گواهینامه مورد نیاز کسب و کارشما در کنار صاحبان کسب و کار می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *