استاندارد اتحادیه اروپا

چه محصولاتی نمی توانند نشان CE (استاندارد اتحادیه اروپا) را دریافت کنند ؟

در وهله اول ، باید بدانیم که ارائه گواهینامه ی نامعتبر CE استاندارد اتحادیه اروپا  به کشور های مقصد ، به خصوص کشورهایی مانند ترکیه و کشورهای اروپایی برای محصولاتی که این نشان برای آن ها قابل استفاده نیست و قابلیت درج بر روی آن ها را ندارد بر اساس قوانین اروپا غیرقانونی است و نه تنها باعث عدم ترخیص محموله میگردد بلکه جریمه های سنگینی را به شرکت صادر کننده تحمیل خواهد کرد.

برای جلوگیری از این مسئله و بهبود فرآیند صادرات به این کشور ها ، لیست این محصولات در این مقاله در اختیار شما قرار گرفته است :

محصولات دارویی

توضیحاتی کلی در مورد شرایط و مراجع صادر کننده تاییدیه اقلام دارویی ، برای صادرات به اتحادیه اروپا و لینک هایی مرتبط و مهم از صفحات وب سایت کمیسیون اروپا که توضیحات مراحل دریافت تاییدیه این اقلام و جزئیات مرتبط در قسمت محصولات دارویی وب سایت کمسیون اروپا ارائه شده است که با مطالعه دقیق آن ، میتوان از راه ها و شرایط صادرات این موارد به خوبی آگاه شد.

در هرکشور اروپایی ، نهاد های مسئول دارو مسئولیت ارزیابی این محصولات و تایید آن ها را طبق قوانین آژانس دارویی اتحادیه اروپا به عهده دارند.

محصولات غذایی و خوراک دام ، محصولات کشاورزی

شرایط ارزیابی و تایید و کلیه نیازمندی های محصولات غذایی ، خوراک دام و محصولات کشاورزی در بخش ایمنی غذا در وب سایت کمیسیون اروپا، برای پذیرش در اتحادیه اروپا قابل مشاهده است .

مواد و کالاهای در تماس با مواد غذایی

تمامی شرایط ارزیابی و تایید و کلیه نیازمندی های مرتبط با محصولات در تماس با مواد غذایی ( مثل ظرف های طبخ ، بسته بندی و ….) در قسمت FOOD CONTACT MATERIALS  و دیگر صفحات زیر مجموعه آن در وب سایت کمسیون اروپا قرار داده شده اند.

محصولات بهداشتی و آرایشی

تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی جهت ارزیابی ، تایید و عرضه به بازار اروپا باید مقررات اروپایی  REGULATION (EC) N 1223/2009  را رعایت کنند ؛ همچنین تمامی نیازمندی های جزئیات این محصولات در قسمت COSMETICS  وب سایت کمیسیون اروپا ارائه گردیده است.

محصولات شیمیایی

برای صادر کردن یک تن یا بیشتر از یک ماده شیمیایی به منطقه اقتصادی اروپا ، صادرکنندگان باید محصول خود را در دیتابیس REACH  اروپا ثبت کنند. برای ثبت REACH  یا همان تاییدیه صادرات محصولات شیمیایی ، باید به وب سایت  ECHA یا آژانس مواد شیمیایی اروپا مراجعه کرده و درخواست مستقیما برای این نهاد ارسال گردد. ( REACH  مخفف عبارت REGISTRATION , EVALUATION , AUTHORISTATION AND RESTRICTION OF CHEMICAL  میباشد که برای تمامی مواد شیمیایی که در هردو جنبه مصرف روزانه مردم و مصارف صنعتی استفاده می شوند ،مورد کاربرد است . مانند: مواد شیمیایی مورد استفاده در لباس ها ، مبلمان و وسایل الکتریکی ، پاک کننده ها و … )

پوشاک و منسوجات

در حوزه برچسب گذاری و مارکینگ ترکیب الیاف محصولات نساجی و نام ها الیاف ها ، مقررات اروپایی REGULATION ( EU) NO 1007/2011 ، ارائه دهنده شرایط تولید و صادرات و نیازمندی های این اقلام به منطقه اقتصادی ترکیه و اروپا است.

با مراجعه به قسمت پوشاک و منسوجات اتحادیه اروپا ، میتوان به اطلاعات فنی مرتبط به قوانین اروپایی پوشاک و منسوجات دست یافت ؛ مانند : دامنه کاربرد قوانین پوشاک ، اصلاحیه های مقررات ، موارد راهنمای فنی برای آزمایشگاه های مرتبط یا این اقلام و…

کفش و محصولات مرتبط

انواع پاپوشها و کفش ها برپایه قوانین برچسب گذاری اتحادیه اروپا برای این نوع محصولات ، برای صادرات بایئ برچسب گذاری شوند.

محصولات مرتبط با ECOLABEL  ( برچسب زیست محیطی )

در قسمت گروه های محصول و معیارها در قسمت اکولیبل وب سایت کمیسیون اروپا ، تمامی محصولاتی که باید طبق مقررات اتحادیه اروپا برای آنها برچسب زنی انجام شود ، فهرست گردیده اند. این نیازمندی های و شرایط شامل روش های رسمی برچسب گذاری زیست محیطی محصولات و مراحل این کار ، سازمان های ملی مرتبط و …. در بخش EU ECOLABEL  وب سایت کمیسیون اروپا قابل دسترسی میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *