شرکت مشاور ایزو

با توجه به اینکه تولید و صنعت یکی از محرکهای اصلی اقتصاد کشور است ولی بدون همراهی شرکت مشاوره ایزو راه دشواری را در راستای بهبود مستمر سپری می نماید. جای تعجب نیست که بسیاری از تولید کنندگان در تلاش هستند تا در سطح ملی و بین المللی به گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت (QMS) مانند ایزو 9001 ، ایزو 13485 دست یابند. صدور گواهینامه ایزو یک موفقیت برجسته است ، اما روند پیاده سازی استاندارد ها می تواند کاری بسیار دشوار بدون راهنمایی یک مشاور با تجربه ایزو باشد.

مهم نیست که شرکت شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد ، داشتن گواهینامه ایزو یک عامل رقابتی است که شما را از هم جدا می کند. گروه مهندسی مشاوران مدیرفا یک تیم متخصص در زمینه مشاوره استاندارد ، مشاوره ایزو ، مشاوره استاندارد ملی ایران ، اخذ گواهینامه CE و مشاوره اخذ تمامی استانداردهایی است که سازمان شما ممکن است به آن نیاز داشته باشد.

مهارت های مربوط

دستیابی به استانداردهای قابل قبول برای سیستم های مدیریت شامل طیف وسیعی از روش ها و دستور العمل هایی می باشد که مشاوران مدیرفا می توانند دراجرا و پیاده سازی ان پشتیبان سازمان شما باشند. آنها می توانند نقش های مختلفی مانند مشاوره ، اجرا ، مدیریت یا ممیزی داخلی را انجام دهند.

شما باید تعیین کنید که کدام یک از سیستم های مدیریتی مربوط به سازمان شما هستند. ایا به تنهایی توانایی پیاده سازی الزامات ومستندات را خواهید داشت؟ قاعدتا شما هم نیاز به یک همراه دارید و هم نیاز به اموزش های مربوط به استاندارد مدنظر سازمان خود.

سازمان های مختلف سیستم های مختلف مدیریتی دارند. برخی از آنها ترکیبی از عناصر سیستم مدیریتی غیر رسمی و رسمی است که در این صورت مشاور ممکن است تجزیه و تحلیل شکاف و ممیزی داخلی را انجام دهد تا بتواند یک سیستم واحد ایجاد کند که مطابق با الزامات استانداردهای سیستم های مدیریت باشد.

تجربه و ردیابی سوابق

برای پیدا کردن یک شرکت باتجربه مشاو ایزو ، باید در سابقه کار شرکت مشاوره و میزان موفقیت در پروژه های گذشته عمیق تر تحقیق کرد. فقط به تعداد سالهای کار یا مشاوره های انجام شده توجه نکنید بلکه به کیفیت کار و انواع مشتری ها و همچنین میزان رضایتمندی آن مشتری ها توجه داشته باشید.

مشاورانی که در سازمانهای مختلفی کار کرده اند ، نسبت به افرادی که فقط در یک حوزه کار کرده اند ، باتجربه تر هستند. آنها به نکات قابل توجه ای در پروژه های مختلف برخورد داشته و می دانند که چگونه از آنها در شرکت های متفاوت در راستای بهبود سازمان شما استفاده نمایند .

قیمت گذاری و جدول زمانی

هزینه خدمات مشاوره ایزوبسته به اندازه سازمان شما ، الزامات اجرایی ، سطح همکاری و تعداد کارکنان و زمان بندی متفاوت است. نسبتاً شرکتهای کوچکتر ممکن است برای رسیدن به صدور گواهینامه چند ماه زمان ببرد و در نتیجه هزینه کمتری متحمل شوند. شركتهاي بزرگتري كه پیاده سازی و آموزش ایزو را از ابتدا شروع مي كنند ممكن است مدت زمان طولاني تري را سپری نمایند وهزینه بیشتری را متحمل شوند

یافتن یک مشاور ایزو مناسب

پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو مزایای قابل توجهی دارد ، برای مثال سازمان شما با یک تیم مشاور همکاری خواهد نمود. شما با تخصص این تیم مشاوره می توانید یک مزیت رقابتی کسب کرده و در تجارت خود تغییر ایجاد نمایید. فقط مطمئن باشید که برنامه شرکت مشاور ایزو خود ، با اهداف شرکت و دید کلی شما مطابقت دارد ، و در راه استاندارد ایزو خواهد بود

نتیجه گیری

دو راه وجود دارد که می توانید هنگام اخذ ایزو انتخاب نمایید:1. ارزان و سریع 2. پیاده سازی و اجرای الزامات. در حالی که اولین مسیر می تواند در کوتاه مدت موجب صرفه جویی در هزینه های سازمان شود ، ولی متاسفانه باعث ماندگاری مشکلات شما در سازمان می گردد. راه دوم ، در حالی که در ابتدا ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد ،ولی باعث می شود مشکلات سازمان شما به حداقل میزان ممکن رسیده و تمامی فرایندهای کسب و کار شما بصورت ایده ال فعالیت های خود را انجام دهند.

بهبود مستمر سازمان خود را به تیم مشاوره مدیرفا بسپارید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *