تمرین نهایی یک مدیر عامل

مقدمه

کروناویروس: تمرین نهایی یک مدیر عامل برای دنیایی جدید


رهبران کسب و کار ها، پنج پیام کلیدی را با تیم ها به اشتراک می گذارند تا آنها را برای تلاطم امروز و فردا آماده کنند.

مانند بسیاری از شما ، 10 روز گذشته ی من، صرف گفتگو با رهبران کسب و کار در مورد چگونگی مواجهه با بیماری همه گیر COVID-19 شده است. قبلاً بسیاری از ما قبلاً چندین بار چنین بحرانی را پشت سر گذاشته ایم. از برخی جهات، این موقعیت شباهت زیادی به اوضاع پس از 11سپتامبر دارد؛ هنگامی که رهبران کسب و کار، به طور همزمان نگران کمک به شرکت های خود و کمک به خانواده های خود بودند. همه اخبار و رایزنی ها از طریق این دو کانال رسیدگی می شوند: ” امروز با تیم خودم در مورد این موضوع کنفرانس ویدیویی می کنم” یا ” این موضوع را در گروه خانوادگی ام ارسال می کنم.”

همانطور که تقویم شلوغ من و زنگ خوردن مدام تلفن به من نشان میدهد ، وضعیت فعلی مدام در حال تغییر است. نخست وزیر بریتانیا ، بوریس جانسون ، اعلام كرد كه لندن با تصمیم تعطیل شدن، به بسیاری از شهرهای دیگر جهان خواهد پیوست. این تصمیم، نگرانی و بلاتکلیفی همگان را کلید زده است.

بنابراین ، در حالی که بحث و گفتگوهای من با رهبران، بسته به جغرافیا و صنعت بسیار متفاوت بوده است اما همگی آنها احساسات مشترکی دارند. اگر چه خیلی چیز ها مشخص نیست، اما یک درک مشترک وجود دارد که  وضعیت غیر قابل پیش بینی ماندگار است. در بحبوحه این اضطراب ، من می شنوم بهترین مدیران عامل و بنیانگذاران پنج پیام کلیدی ارائه می دهند تا افراد، خود را برای دنیای تجارت فردا آماده کنند.

پنج پیام کلیدی مدیران عامل

  1. ما در حال وارد شدن به یک حالت “عادی جدید” هستیم

در حالی که سیاست های دولت های محلی متفاوت است ، بسیاری از مشاغل برای مدت نامشخص، احتمالاً حداقل در سه ماهه اول سال، به سمت یک تعطیلی جهانی پیش می روند. در این حالت، چند حقیقت وجود دارد: بسیاری از مردم ما از داخل خانه کار خواهند کرد، کارمندان و مشتریان ما درمورد دسترسی به مواد غذایی و مراقبت از کودکان و خدمات پزشکی نگران خواهند بود، روشهای ارتباط برقرار کردن ما با مشتریان و تأمین کنندگان مداوم تغییر خواهد کرد، سفرکردن و حمل و نقل مختل می شود.

برای سال 2020 ، این یک حالت “عادی جدید” است. رقم زدن “عادی جدید” با افراد دغدغه مندی آغاز می شود که بیشتر انرژی خود را صرف تلاش برای قرار دادن خانواده های خود و دوستان به سمت محدوده های امن تر می کنند.

  1. اما این فقط یک تمرین نهایی برای اتفاقات پیش رو است

با وجود ترس از ناشناخته بودن، همه گیری و چالش های اقتصادی که متعاقبا در پی آن می آید، هم اکنون لحظه ای تعیین کننده است. کسب و کارها این فرصت را دارند که در موضعی قوی تر ظاهر شوند و روابط خود را با مشتریان و شرکای تجاری عمیق تر کنند. آنها می توانند در جهان پیش رو شرکتی بسازند که برای دست یابی به هدف، آماده تر باشد.

و جهان پیش رو فقط با عدم اطمینان بیشتری پر خواهد شد ، از تکامل جهانی شدن گرفته تا تغییرات آب و هوایی. شرکت های پیشرو وضعیت فعلی را به عنوان یک تمرین نهایی مشاهده می کنند. تجربیاتی که امروزه در حال توسعه و ایجاد آن هستند ، آنها را برای ساختن نسل بعدی تجارت آماده می کند.

  1. اگرچه هزینه ها مهم هستند ، این نبرد برای روابط مشتری است

با درک این موضوع که شرایط فعلی یک تمرین نهایی برای دهه های آینده است ، برنامه عمل واضح تر می شود. حتی مدیر عاملان پیشرو نظرات خاص خود را نسبت به آینده تصحیح می کنند ولی مواردی وجود دارد که آنها به طور مشخص می دانند.

نکته ی اول: بهترین شرکت ها، شرکت هایی هستند که با سخاوت و مهربانی با مشتریان و کارمندان خود رفتار می کنند. ما در حال تعریف دوباره ” عضوی از جامعه بودن ” هستیم و رهبران تصمیم می گیرند به جهانیان نشان دهند كه شهروندی جهانی چیست. البته ، مشاغل باید به ذینفعان خود خدمت کنند ، اما مشتریان ، کارمندان و جوامع محلی ما باید در اولویت اول باشند. ما با رعایت این نکته ثروتمندتر خواهیم بود.

نکته ی دوم: مهم است به یاد داشته باشیم که درآمد و پول نقد همیشه سریعتر از هزینه ها از دست می روند. بحران پول نقد که هر شغلی در حال حاضر با آن روبرو است، شناخته شده و اجتناب ناپذیر است. ما هنوز مقدار کف را نمی دانیم ، اما مقادیر سقف پایین تر است. مشاغل برنده از این قضیه جلو می زنند و مطابق با “عادی جدید” تنظیم می شوند.

به عنوان بخشی از این حالت “عادی جدید” ، شرکت ها اکنون در حال رقابت جهانی برای ارتباط با مشتری هستند. با هر عملی ، آنها نشان می دهند که کسب و کارشان برای مشتری ضروری است یا اینکه قابل کنارگذاشتن است. بسیاری از کسب و کارها، از این مقایسه صدمه ندیده بیرون نمی آیند. برای حفظ جایگاه در اذهان، باید:

  • محصول/خدمتی که ارائه میکنید را بهبود بخشید. اهمیت محصولات و خدمات، روز به روز در حال تغییر است و ارزش هیچ محصولی مانند ارزش آن در روز گذشته نیست. شرکت ها باید خود را با نیاز مشتری هماهنگ کنند.
  • بحران توزیع را حل کنید. بسیاری از کانال های توزیع به طور موقت از کار افتاده اند. این مشکلی برای محصول نیست ، بلکه مشکل دسترسی مشتری به محصول است و وظیفه کسب و کار ها این است که تدارکاتی فراهم کنند تا آنچه را که مشتریان لازم دارند ، به راحتی دریافت کنند. صبر نکنید تا روش ها و کانال های توزیع دوباره به حالت عادی و قابل دسترس برگردد؛ چابکی خود را در برابر این مسئله نشان دهید و ابتکار عمل به خرج دهید.
  • با دقت ارتباط برقرار کنیدکسب و کار ها تاکنون اقدامات بسیاری را انجام دادند تا اعضای خوبی در جامعه باشند مانند: تشویق مردم به کار از داخل خانه ، ارائه خدمات غیرحضوری و کاهش مشارکت مستقیم مشتری در فرایند دریافت خدمت یا محصول ، به تعویق انداختن جلسات و موارد دیگر. اما برخی از این اقدامات ناخواسته به مشتری نشان می دهند که آن محصولات و خدمات غیرضروری هستند. پیام “دورکاری” ممکن است به اشتباه اینگونه برداشت شود: “تعطیلی، توقف نوآوری و توقف ارائه ی خدمت به مشتری” . ما تحت هیچ شرایطی، از تلاش دست نخواهیم کشید و دوباره در تابستان به حالت قبل از بحران باز خواهیم گشت. نیروی کار ما این موضوع را میداند ، اما باید اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما نیز در جریان اقدامات و تلاش های ما هستند.

برای باقی ماندن مطابق خواسته های مشتری، به تغییرات داخلی نیز نیاز خواهد بود. سازمان به حداکثر قوه ی تصمیم گیری تک تک کارمندان نیاز دارد. برای برقراری ارتباط با هدف تعیین شده و تحقق آن، هر پیام در مورد روش های جدید کار باید با یک احساس فوریت جدید ترکیب شود، مانند : ما باید هم اکنون و در مدت زمان طولانی تری نسبت به گذشته، به مشتریان کمک کنیم. ما “به سیاست های دولت پاسخ نمی دهیم” بلکه خودمان را مجددا تعریف می کنیم، تا حتی برای مشتریان مهم تر و خاص تر شویم. اکنون زمان آن است که سازمان را مجددا مورد تجدیدنظر قرار داده و بر شرایط جدید منطبق نماییم.

اکنون زمان آن رسیده است که بهترین شرکت برای کمک به مردم، در خلال این بحران همه گیر، باشید.

  1. اگر امروز عمل کنیم ، فردا قوی تر خواهیم شد

بهترین رهبران هیچگاه منتظر نیستند که دولت ها مسئله را برای آنها حل کنند. آنها اکنون رهبری و عمل می کنند. آنها می دانند در زمان های عدم قطعیت ، رویکرد “انتظار و تماشا”  اغلب یک حرکت آسیب رسان است. تحت این شرایط، اقدام سریع قابل قبول است؛ زیرا ما در حال آماده شدن برای دنیایی پر از تلاطم و آشفتگی هستیم.

تغییرات آب و هوایی ، تعریف جدید از شهروندی ، نوآوری دیجیتال یا پایان جهانی شدن را همانطور که امروزه می شناسیم در نظر بگیرید. این اختلال اکنون مدتی است در حال افزایش است. مدیر عاملان پیشرو می دانند که عملکرد آنها در بحران فعلی، چگونه سازمان را برای مقابله و سازگاری با چنین بحران هایی آماده میکند و باوجود این اختلال و سایر اختلالات ، همچنان در راه پیشرفت و رونق قرار خواهند گرفت.

  1. همه ما کمی ترسیده ایم

کمی ترسناک است. ما می دانیم که بخش بزرگی از مغز و قلب شما مملو از اضطراب برای پدربزرگ و مادربزرگ یا والدین ، تدارکات مراقبت از کودک و محیط کار شما (از خانه) است. ما می دانیم که شما در تلاش هستید تا با خانواده و دوستان در ارتباط باشید و با آنها آرام شوید. ما هم کمی ترسیده ایم. همه ما آنچه را که برای تحقق این کار لازم است انجام خواهیم داد.

این همان چیزی است که من در گفتگوهایی که با مدیر عاملان و بنیانگذاران کرده ام ، از آن دوری کرده ام. آنها در مورد درآمد و هزینه صحبت می کنند،در مورد مشتریان و کارمندان خودشان، در مورد فوریت و اضطراب آنها. آنها می دانند که همه به دنبال راهنمایی در مورد کار ، خانواده و دوستان هستند. آنها متعهد هستند که به مهمترین مشتریان خود نشان دهند که شرکت آنها برای هدایت چالش های پیش رو مناسب است، فرصت ها را نادیده نمیگیرد و به تعویق نمی اندازد و سازمان موردنظر، اکنون به مشتریان خود در این زمینه کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *